Avsluta ditt abonnemang2021-10-08T14:54:44+02:00

Avsluta abonnemang

Givetvis tycker vi att det är tråkigt om du vill avsluta ditt abonnemang hos oss, men självklart hjälper vi dig! Har du fler än en tjänst hos oss på SST NET, då kan du istället nedgradera ditt paket. På så vis är du fortfarande skyddad när olyckan är framme. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Uppsägning och överlåtelse

Med anledning av COVID-19

Effekterna av covid-19 drabbar oss alla, SST NET gör vad vi kan för att underlätta för alla våra trogna kunder. Har du just nu svårt att betala din faktura? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Överlåtelse av ditt avtal

Hos SST NET är det möjligt att överlåta ett abonnemang. Det innebär att du låter en annan person ta över ett eller flera av dina abonnemang. Vill du överlåta ditt abonnemang är det lättast att kontakta oss så hjälper vi dig.

Uppsägning av abonnemang

Om du vill göra ändringar eller säga upp ditt abonnemang ringer du till oss så hjälper vi dig. Tänk på att det bara är den som är betalningsansvarig för abonnemanget som kan göra ändringar och avslut.

Ångerrätt

Har du tecknat avtal hos SST NET via telefon, webbutik eller via fältsäljare har du enligt lag ångerrätt i 14 dagar från det att du tecknade tjänsten. Det är viktigt att skickar tillbaka din utskickade produkt i sitt originalutförande när du vill ångra ditt köp.

Vill du avsluta din nytecknade tjänst kontaktar du vår kundservice via telefon. Vi kan tyvärr inte ta emot uppsägningar via chatt eller e-post.

Kontakt och öppettider

Kundservice telefon: 020-121 131
Vardagar: 08.00 – 17.00
Lunchstängt: 12:00 – 13:00
Helgdagar: Stängt

Frågor & Svar om abonnemangsfrågor

Varför varierar min internethastighet?2021-09-02T11:19:52+02:00

Hastigheten kan variera beroende på en mängd olika saker, exempelvis geografiska förhållanden, om du befinner dig inomhus eller utomhus, hur många som samtidigt ringer eller surfar inom samma område och vilken mobiltelefon, surfplatta, modem eller router du använder. Se täckningskartan vilken hastighet du kan få på din plats.

Vad innebär det att byta mobiloperatör?2021-08-18T11:57:28+02:00

Det är enkelt att byta till SST NET som din tjänsteleverantör. Att genomföra ett byte av mobiloperatör är en rätt enkel process, men trots det finns det ett par fallgropar man behöver hålla utkik efter. På denna sida går vi igenom hela processen från start till mål.

Vilket nät går SST NET på?2021-10-13T11:38:51+02:00

Vi använder oss utav Hi3G Access (Tre) nät som täcker  98,9% av Sveriges befolkning. Vill du läsa mer om täckning så besök denna sida, där kan du även ta del av våra täckningskarta.

 

Villkor vid ångerrätt2021-08-11T09:28:07+02:00

Har du tecknat avtal hos SST NET via telefon, webbutik eller via fältsäljare har du enligt lag ångerrätt i 14 dagar från det att du tecknade tjänsten. Det är viktigt att skickar tillbaka din utskickade produkt i sitt originalutförande när du vill ångra ditt köp. Vill du avsluta din nytecknade tjänst kontaktar du vår kundservice via telefon. Vi kan tyvärr inte ta emot uppsägningar via chatt eller e-post.

Kan jag pausa mitt abonnemang?2022-10-04T11:12:24+02:00

Det går inte att pausa ett abonnemang men ring in till vår kundservice på 0774-100 590 så försöker vi hjälpa er så bra vi kan.

Jag behöver avsluta ett abonnemang på grund av dödsfall. Hur gör jag?2022-10-04T11:13:01+02:00

Om du behöver avsluta ett abonnemang som hör till en person som har avlidit rekommenderar vi att du ringer till oss på 0774-100 590, så hjälper vi dig.

Kan jag spärra mitt abonnemang från betaltjänster och extra kostnader?2021-08-11T10:26:31+02:00

Vi erbjuder spärrar från alla sorters extra kostnader utöver din abonnemangsavgift, spärrarna som vi erbjuder är: Köp av extra data via SMS, Samtal till utlandet, Samtal i Utlandet, Betalsamtal och betal-sms. Hör av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.

När fylls min surf på & kan jag köpa till mer?2022-10-04T11:15:09+02:00

Du får en ny surfpott den första dagen varje månad. Det skickas ut ett SMS när du har förbrukat 60% av din surfpott och när du har förbrukat allt så får du ett nytt SMS med instruktioner för hur du köper mer surf, du köper till genom att svara på SMSet. Den extra surfen kommer dras på din kommande faktura. Om surfen ofta tar slut så rekommenderar vi att du uppgraderar till ett abonnemang som innehåller mer surf varje månad. Vill du höja din surf kontaktar du kundservice på 0774-100 590.

Vad kostar det att ringa till och från utlandet?2021-08-18T11:58:40+02:00

Med SST NET ringer du kostnadsfritt i hela EU. När du ringer till ett annat telefonnummer i ett annat land med ditt abonnemang så tillkommer kostnader utöver din fasta abonnemangsavgift. Hur mycket det kostar varierar beroende på vilket land du ringer till, du hittar vår fullständiga utlandsprislista här.

Om jag vill avsluta mitt avtal, hur gör jag?2022-02-10T15:26:03+01:00

Om du vill göra ändringar eller säga upp ditt abonnemang ringer du till oss så hjälper vi dig. Tänk på att det bara är den som är betalningsansvarig för abonnemanget som kan göra ändringar och avslut.

Jag har problem med att ringa eller smsa, vad gör jag?2021-09-02T11:15:42+02:00

Börja med att starta om din telefon, säkerställ sedan att det finns täckning där du befinner dig om du är på en ny plats. Säkerställ också att det är hos dig felet ligger genom att prova ringa/smsa mer än ett nummer. Du bör också dubbelkolla så att du inte behöver uppdatera mjukvaran i din mobiltelefon. Om inget av detta avhjälper felet så behöver du kontakta vår kundtjänst så att vi kan felsöka vidare.

Titel