Kontakta oss
Har du frågor eller undrar över något? Vi hjälper dig! Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, antingen via telefon eller kontaktformuläret här intill. Under Frågor & Svar hittar du svar på de vanligaste frågorna kring våra produkter och tjänster.
Ring oss
Kundtjänst: 0774-100 590
Från utlandet: +46 855 77 67 00
Våra öppettider
Vi har öppet vardagar mellan 08:00 – 17:00
Spärrtjänst
Nödnummer för spärr av värdehandlingar dygnet runt: 0771-444 777
Vanliga frågor
Jag vill betala via autogiro, hur gör jag?
Svar: Vill du skicka in en anmälan att betala via autogiro gör du det enkelt genom att klicka här. Där kan du både anmäla och aktivera autogiro direkt online, alternativt ladda ner och skriva ut en manuell anmälan som du postar till oss.
Vad kostar det att ringa till och från utlandet?
Svar: Med SST NET ringer du kostnadsfritt i hela EU. När du ringer till ett annat telefonnummer i ett annat land med ditt abonnemang så tillkommer kostnader utöver din fasta abonnemangsavgift. Hur mycket det kostar varierar beroende på vilket land du ringer till, du hittar vår fullständiga utlandsprislista här.
Vilket nät använder SST NET?
Svar: Vi använder oss utav Hi3G Access (Tre) nät som täcker 98,5% av Sveriges befolkning. Vill du läsa mer om täckning så besök denna sida, där kan du även ta del av våra täckningskarta.
Vad innebär det att göra en nummerflytt?
Svar: Det är enkelt att byta till SST NET som din tjänsteleverantör. Att genomföra ett byte av mobiloperatör är en rätt enkel process, men trots det finns det ett par fallgropar man behöver hålla utkik efter. På denna sida går vi igenom hela processen från start till mål.
Hastigheten kan variera beroende på en mängd olika saker, exempelvis geografiska förhållanden, om du befinner dig inomhus eller utomhus, hur många som samtidigt ringer eller surfar inom samma område och vilken mobiltelefon, surfplatta, modem eller router du använder. Se täckningskartan vilken hastighet du kan få på din plats.
Du lyssnar av din röstbrevlåda genom att ringa 133 från din telefon och följer anvisningarna. Befinner du dig i utlandet ringer du +46701950133 från din telefon och följer anvisningarna.
Det är enkelt att byta till SST NET som din tjänsteleverantör. Att genomföra ett byte av mobiloperatör är en rätt enkel process, men trots det finns det ett par fallgropar man behöver hålla utkik efter. På denna sida går vi igenom hela processen från start till mål.
De simkort som vi använder oss av kallas trippel/multi simkort. Dessa är Mini, Micro samt Nano simkort. Kontrollera vilken storlek som ni har på eran telefon och tryck sedan ut motsvarande från vårat. Spara gärna ramen/ramarna ifall ni behöver byta telefon i framtiden. Ni trycker då tillbaka simkortet i den ramen som ni önskar.
Vi använder oss utav Hi3G Access (Tre) nät som täcker 98,9% av Sveriges befolkning. Vill du läsa mer om täckning så besök denna sida, där kan du även ta del av våra täckningskarta.
Har du tecknat avtal hos SST NET via telefon, webbutik eller via fältsäljare har du enligt lag ångerrätt i 14 dagar från det att du tecknade tjänsten. Det är viktigt att skickar tillbaka din utskickade produkt i sitt originalutförande när du vill ångra ditt köp. Vill du avsluta din nytecknade tjänst kontaktar du vår kundservice via telefon. Vi kan tyvärr inte ta emot uppsägningar via chatt eller e-post.
Det går inte att pausa ett abonnemang men ring in till vår kundservice på 0774-100 590 så försöker vi hjälpa er så bra vi kan.
Om du behöver avsluta ett abonnemang som hör till en person som har avlidit rekommenderar vi att du ringer till oss på 0774-100 590, så hjälper vi dig.
Du behöver inte registrera något nummer eller siffror för att vi ska kunna spärra din ID handling. Körkort är en ID handling och kan innehåll känslig information. SST NET kommer aldrig begära någon som helst känslig information från dig som kund.
För att spärra dina kort, telefon eller andra värdehandlingar ringer du 0771-444 777, detta fungerar både i och utanför Sverige och är öppet dygnet runt, 365 dagar om året.
Vill du skicka in en anmälan att betala via autogiro gör du det enkelt genom att klicka här. Där kan du både anmäla och aktivera autogiro direkt online, alternativt ladda ner och skriva ut en manuell anmälan som du postar till oss.
Vi erbjuder pappersfaktura, autogiro eller faktura via e-post. Gör du inget aktivt val kommer du som standard få din faktura på papper. För att beställa autogiro, klicka här. Vi beställning av faktura via e-post, vänligen kontakta vår kundservice på 020-121 131.
Vi kan tyvärr inte spärra datorer eller laptops i dagsläget. Däremot kan vi spärra surfplattor och Ipads under förutsättning att dessa har ett IMEI-nummer och är registrerade.
Alla mobiler har ett unikt serienummer som bestäms av tillverkaren. Detta nummer kallas för IMEI-nummer och består av 15 siffror. Numret används för att identifiera mobiler i mobilnätet och fungerar på så vis även som en form av stöldskydd, så att stulna telefoner ej kan användas. IMEI-numret får du fram genom att ringa *#06# från telefonen. Om din telefon redan är borta kan du hitta IMEI-numret på kartongen telefonen kom i.
Är dina nyckelbrickor borttappade, slitna eller trasiga ordnar vi självklart nya till dig. Kontakta vår kundtjänst för snabbast service.
Vi registrerar din begäran om autogiro så snabbt vi bara kan. Ibland kan det dock hinnas skapa en ny faktura innan ditt autogiro har hunnit registreras. Om en betalning via autogiro däremot ej går igenom, skickas det istället ut en faktura. Kontakta gärna vår kundtjänst för mer information.
Vid tecknande av abonnemang gör vi alltid en kreditupplysning på dig som kund. Alla våra abonnemang är öppna för betaltjänster och utlandssamtal och det genomförs en sedvanlig kreditupplysning vid beställningstillfället oavsett om du köpt till hårdvara eller inte.
Svensk Säkerhetstjänst är vårt moderbolag och en förgrening i vår koncern. Svensk Säkerhetstjänst inriktar sig främst på trygghet och säkerhetstjänster för privatpersoner, företag och föreningar. SST:s kundtjänst kontaktar ni på kundtjanst@sst.se eller 042-38 58 50, alternativt via deras hemsida.
Vi erbjuder spärrar från alla sorters extra kostnader utöver din abonnemangsavgift, spärrarna som vi erbjuder är: Köp av extra data via SMS, Samtal till utlandet, Samtal i Utlandet, Betalsamtal och betal-sms. Hör av dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Du får en ny surfpott den första dagen varje månad. Det skickas ut ett SMS när du har förbrukat 60% av din surfpott och när du har förbrukat allt så får du ett nytt SMS med instruktioner för hur du köper mer surf, du köper till genom att svara på SMSet. Den extra surfen kommer dras på din kommande faktura. Om surfen ofta tar slut så rekommenderar vi att du uppgraderar till ett abonnemang som innehåller mer surf varje månad. Vill du höja din surf kontaktar du kundservice på 0774-100 590.
Med SST NET ringer du kostnadsfritt i hela EU. När du ringer till ett annat telefonnummer i ett annat land med ditt abonnemang så tillkommer kostnader utöver din fasta abonnemangsavgift. Hur mycket det kostar varierar beroende på vilket land du ringer till, du hittar vår fullständiga utlandsprislista här.
Att du har fått en påminnelse betyder att din faktura hos oss inte är reglerad, om du har betalat fakturan dagarna innan du får en påminnelse så kan du bortse från den. Börja med att kontrollera att betalningen är gjord och att du inte har betalat in med felaktigt OCR, skulle du ha råkat betala med OCR från exempelvis en gammal faktura så behöver du kontakta oss så att vi kan placera betalningen mot fakturan manuellt.
Om du vill göra ändringar eller säga upp ditt abonnemang ringer du till oss så hjälper vi dig. Tänk på att det bara är den som är betalningsansvarig för abonnemanget som kan göra ändringar och avslut.
Vi på SST NET bedriver försäljning över telefon. Kontakta gärna vår kundtjänst om du vill veta mer.
Vi skickar inga upplysningar om dig som kund och vilka telefonnummer du har till tredje part. Om du vill finnas med på dessa sidor så kan du registrera det på sidan du vill finnas med på. Oftast räcker det att söka upp dig själv och lägga till de nummer du vill ska synas.
Börja med att starta om din telefon, säkerställ sedan att det finns täckning där du befinner dig om du är på en ny plats. Säkerställ också att det är hos dig felet ligger genom att prova ringa/smsa mer än ett nummer. Du bör också dubbelkolla så att du inte behöver uppdatera mjukvaran i din mobiltelefon. Om inget av detta avhjälper felet så behöver du kontakta vår kundtjänst så att vi kan felsöka vidare.
Du kan antingen lägga nycklarna i närmaste brevlåda eller lämna in dem på närmaste polisstation. Du kan även lägga nycklarna i ett kuvert tillsammans med en lapp på din adress för att erhålla hittelön.
Vi skapar våra fakturor i början av varje månad. Har du fått en faktura hemskickad trots att du har autogiro eller e-faktura kan det bero på att fakturan skapats innan ditt autogiro eller din e-fakturering registrerades hos oss.
Om du flyttar permanent eller tillfälligt och får din faktura per post så behöver du meddela oss detta så att vi kan skicka dina fakturor och liknande till rätt adress, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Om du har tappat dina nycklar kan du kontakta vår kundtjänst för att kontrollera att dina uppgifter om dig stämmer och är uppdaterade. Kundtjänst kommer sedan att kontakta dig på valt sätt när nycklarna kommer in.